CITAT (Huggorm @ 04-10-2009, 09:31)

Färdigrätter är oftast inte speciellt goda, men det är bättre än inget. I veckorna bor jag tillsammans med 4-6 andra i en trång lägenhet och när alla jobbar 12 timmar per dag blir det trångt i köket den lilla stund man har på sig på kvällen. Då finns knappast tid för avancerad matlagning, det är inte riktigt samma sak som för alla er som går hemma hela dagarna och kan ägna matlagningen tre timmar om det krävs
Det är precis det jag menar att jag förstår, sen att det inte smakar så himla gott får man kanske svälja i det läget.....................usch, stackars er

..................hoppas du njuter dessto mer när du får schansen

CITAT (MariaS @ 04-10-2009, 09:38)

Det ska vara riktigt illa med tiden, om jag ska köpa hel eller halvfabrikat. Mycke halvfabrikat tillverkar jag själv och fyller frysarna med.
KRAV har sååååå många konstiga regler och ännu fler undantag, så det köper jag definitivt INTE!
Ekologiskt och närodlat, javisst. Man kan ju inte odla allt själv... och här i jordbruksmeckat, är det varken svårt eller dyrt att hitta ekologiskt.
Vi kör med veckomatsedel. Söndag eftermiddag går åt till att gemensamt göra matsedeln. Sen åker jag och handlar i lugn och ro. Behöver bara komplettera med mjölk och fil under veckan.
Låter helt underbart
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!