Din vän är ju den hon är därför att hon haft det liv hon haft. Man kan önska bort smärta och sorg, men utan sina uppleveler vore hon ju inte densamma som den du känner nu. Den sjukdom hon har är ju ofta sådan att den kommer på visit ibland, det är hemskt men ni får vara vänner igenom det här och nästa kris och nästa. Det kommer alltid kriser i livet. Livet är inte att vara bara lycklig, livet är att uppskatta det som är bra när vi har det. Även i den här svåra stunden kommer det födas bra saker. Bra tankar, kanske familjen blir tätare. Kanske hennes barn lär sig en empati dom annars inte skulle gjort. Kanske dom värderar sin mor högre än dom annars skulle gjort.
Jag tycker ni ska skratta och gråta er igenom det här tillsammans. Självklart är det en chock för hennes närmaste lika väl som för henne själv. Men hon har er, vad lycklig hon är. Hon är inte ensam. Du har har en vän som hon. Helt underbart. Så många ensamma människor som det finns så blir jag så underbart glad av att läsa om en sådan varm vänskap.
Jag skickar dig tröstkramar och hoppas när du fått vila och smälta shocken lite, att du ska kunna se framåt igen.
--------------------
Temptations come, as a general rule, when they are sought. -Margaret Oliphant -------------------- zon 5
|