Det är inget fel att handla plantor i krukor nu heller - enda skillnaden är att man får vattna betydligt mer under etableringsfasen! Vill man slippa det kan man alltid klippa ner plantorna, då går etableringen snabbare och du får fina plantor som blommar lite senare i sommar. Inte dumt va!?
Personal som vattnar på redan blöt jord, hade du känt på krukorna? För det som kan se lätt fuktigt ut brukar ofta vara på gränsen till att torka ut samma dag om man inte vattnar mer...Speciellt om det blåser! Kan ju säga att växtskötseln i gardencenter är INTE densamma som den man använder sig av hemma. Något jag har fått lära mig, för jag vattnade alltid för lite i början och då behövde man vattna två gånger om dagen för att få någon effekt - något man absolut inte har tid med!
CITAT
växter i små krukor
kan inte vara glada hur många månader som helst.
Nä, men det är inte exakt samma plantor som står i kruka månad efter månad. Det är trots allt omsättning på plantorna och de sköts normalt toppenbra under sin tid hos de (svenska) perenna odlarna. Är väl snarare om samma planta står månad efter månad på gardencentret som de blir svårskötta, men då ska kunderna inte behöva betala fullpris om plantorna ser trista ut!