Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> BI-produkt?
          PX-21
          Inlägg 09-10-2009, 08:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 427
          Medlem nr: 26 451

Sommartid har jag ett sorts bi?fluga?som bygger bo i sanden mellan trädgårdsplattorna(och i stenparti-sandrabbatten...
          Dom drar även ner gröna blad i boet...Vad kan det vara för insekt?...gul- svart kropp förresten

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-10-2009, 09:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Så här sent på året borde det inte vara några problem. Den kan ha varit jordgetingar men dom brukar ju vara ganska på hugget, eller sticket, när dom blir störda så jag skulle nog tippa på nån rovstekel, Finns en hel del arter att välja mellan. Dom bygger visserligen solitärt, en hona i varje bo, men ofta ligger bona flera tillsammans i aggregat.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          KRT
          Inlägg 09-10-2009, 09:31
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Gossen Ruda @ 09-10-2009, 10:24) *
          Så här sent på året borde det inte vara några problem. Den kan ha varit jordgetingar men dom brukar ju vara ganska på hugget, eller sticket, när dom blir störda så jag skulle nog tippa på nån rovstekel, Finns en hel del arter att välja mellan. Dom bygger visserligen solitärt, en hona i varje bo, men ofta ligger bona flera tillsammans i aggregat.

Tror inte det var rovsteklar, de hade inte det typiska "stekelutseendet", de såg ut precis som vanliga getingar fast mindre och möjligen något knubbigare smile.gif.

Vanliga jordgetingar, var det INTE, sådana har jag stött på i de småländska skogarna och de är både större och agressivare smile.gif. Kanske ska vänta till i morron bitti när det är kallt, och gräva upp landet och se vad jag hittar. Blir ju nyfiken nu ju laugh.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 18:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon