Det kostade mig lite drygt 10 000 kr, vilket jag inte tycker är så farligt tanke på vad jag fått. Det är ju lite specialborrade hål och kopplingar och grejer och det är ju två akvarier som står på varann. Där det undre fungerade med pump och filter samt diverse smådjur som räkor, småfisk och sniglar och växter för att försöka få en balans där det vattnet som pumpades, pumpades upp i det övre leriga och grunda akvariet där jag hade mangrove och mina slamkrypare.
Som sagt så var ju bygget efter mina egna ritningar så det är okay med det priset. JAg gillar inte snåla när det gäller mina intressen egentligen och brevid dinosaurier och fågalr är ju slamkrypare och mangrove mitt nästa.
Måtten är 150x60x60 på det stora övre och lite mindre på det under.
Jag har tyvärr inga bilder på själv bygget på min laptop utan de bilder är kvar hemma i svergie på den stationera datorn, men om du orkar vänta ett år eller så så kanske jag kan visa haha.
Men jag har lite bilder på mina gamla slamkrypare. Saknar dem väldigt mycket. JAg är emot att ha vildfångade fiskar, men de här har aldrig odlas i fångenskap och det är därför hela projeketet kostat mig över 40 000 kr. Tanken är att föröska efterlikna den naturliga biotopen så jag kunde få dem leka och jag fick dem iaf att bygga bohålor, men eftersom jag flyttade hit ligger nu hela projektet på is tyvärr.
Bifogade miniatyrbild(er)