CITAT (Huggorm @ 10-10-2009, 09:45)

Men skulle ni inte klara av ett enklare jobb? Jag har testat en del olika jobb, och det är otroligt stor skillnad mellan olika yrken. Man kan ju rikta in sig på ett skrivbordsjobb till exempel, då behöver man inte vara i perfekt form för att klara av dagen
Tycker du att det är rätt att man ska tvingas ta ett lättare arbete fast samhall resurs (konsulter från FK som beömer arbetsförmåga under en längre tid, i mitt fall 4 månader), försäkringsläkare, vc läkare, försäkringsakssans läkare med flera under flera år bedömt att man inte har arbetsförmåga? Under alla de år mitt mål fortfarande var att komma tillbaka till arbetslivet? När jag nu äntligen förlikat mig med att så här är det, då rycks mattan under mig. Är det ett värdigt sätt att behandla en människa som under många år kämpat?
Idag inser jag att min arbetsförmåga räcker till det nödvändigaste som man måste göra hemmavid. Människor måste laga mat, och människor måste städa för att inte drunkna i sitt eget skit. Är ditt råd riktigt ok? Tänk efter och svara gärna.
Dessutom var mitt jobb ett skrivbordsjobb, innan min olycka.
Redigerat av Anma: 10-10-2009, 08:55