CITAT (Thé @ 10-10-2009, 10:47)

Jag har skrivit till dem nu för klargörande. Är inte intresserad av att betala för besväret. Ska det vara på det viset får jag väl nöja mig med att kompostera trädgårdsavfall i min dyra tunna, och skicka resten med sopbilen. Vi lyckas ändå aldrig fylla tunnan, så i princip kvittar det, men jag tycker att det känns slösigt att frakta bort det när det kan bli fin jord i min trädgård istället.
Det finns ingen sk komposttaxa här, så man får ingen lättnad när det gäller sophämtning. Tror inte att den här kommunen är särskilt intresserad av miljöarbete?
Isåfall kanske du kan skita i tillståndet, tillståndet är ju mest bra att ha för att man då kan få sänkt kostnad på sophämtning. Sköter du bara komposten så inte grannar klagar och liknande tror jag det är mycket liten risk att någon från kommunen ger dig böter el. dylikt för otillåten kompostering, de verkar ju inte speciellt intresserade av kompostering och de har säkert annat att göra än att springa runt i villaträdgårdar och leta otillåtna komposter.