CITAT (Grå @ 15-10-2009, 10:59)

Tacka fan för att de inbillar sig att ingen är i skogen när de själva bara vistas där en vecka om året.
Det tror jag knappast stämmer - är du i skogen flera gånger varje dag året runt så det med säkerhet kan säga det? Jag känner inte en enda jägare som endast vistas på sin jaktmark en vecka om året - tvärt om faktiskt. För att man öht ska kunna jaga måste du veta att det finns vilt, var det finns, vad som finns etc. F.ö. förstår jag inte riktigt varifrån du får 1 vecka???
CITAT (Grå @ 15-10-2009, 10:59)

Jag vill inte ha en massa skrot och skit liggandes i skogen, där ska vara fritt att vistas. Jag vill heller inte ha stora högar med rutten frukt i skogen. Så är det.
Nej, det kan jag mycket väl förstå - det är riktigt jäkla äckligt. MEN saken är den att det är någon som äger skogen som du vistas i och samma person har jakträtten (om denna ej arrenderas bort). Du har rättigheten att vistas "fritt" i skog och mark tack vare allemansrätten och skogsägaren har andra rättigheter, bla att lägga upp foderplatser eller åtlar där h*n vill.
Lika lite som en jägare kan komma in och dumpa en hög äpplen till grisfoder på din tomt - lika lite har du att säga till om hur markägaren/jakträttsinnehavaren vill åtla/fodra. Passar det inte - gå någon annanstans. Vi har det väldigt generöst i Sverige med allemansrätten, men den innebär inte att man kan ställa en massa krav eller förbjuda sådant som man inte gillar....
Vilken vacker hund du har!!! Grandis?
Redigerat av KRT: 15-10-2009, 10:19