Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelar/Pyramidpoppel
          Veronica66
          Inlägg 19-06-2004, 09:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 3 875

Hejsan!

Detta blir mitt första inlägg här i forumet, nybliven medlem för dagen som jag är.

Jag undrar om det är någon som kan något om pelarpoppel. Hur hög och hur bred blir dom? Kan man klippa dom för att hålla höjden på ca 3 m? Hur tätt borde jag ha planterat träden? Jag har nämligen gått händelserna i förvag och grävt ner 9 st träd, nu står de med ca 1,5 m mellanrum. Meningen är att träden ska bilda en häck ut mot vägen.

Nu kan det ju tyckas märkligt att man köper och planterar något som man inte har en aning om men det finns en förklaring. Det står redan en ganska stor poppel där jag fortsätter planteringen och detta skulle vara en pyramidpoppel. Så sagt och gjort vi beställer 9 st för att bilda en häck tillsammans med det befintliga trädet. Så idag så sitter jag och tittar igenom några sidor om just pelarpoppel och inser då fakta... ohmy.gif Det äldre trädet på vår tomt är defenitivt inte pelarpoppel. Måtten som jag planterat efter är ju med tanke på hur brett och buskigt vårt träd är. Där för sitter jag nu här och kliar mej i huvudet och funderar på om jag är tvungen att gräva upp allt jag just planterat. Snälla, är det någon som vet?

Hälsingar
          Veronica

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 00:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon