Jag tycker inte att man behöver svara var och en utan man kan tacka alla i klump. Och man behöver inte heller bemöta alla bara för att. Vet inte hur man gör för att citera flera i samma inlägg om man inte är jättesnabb och ingen annan hinner skriva något emellan.
Det är inte alltid man går tillbaka till en tråd bara för att man skrivit ett svar i den. I synnerhet om det inte händer något i tråden så att den kanske försvinner långt ner. Sen kanske man inte tycker att man har något mer att tillföra.
Jag tycker att det är ett konstigt sätt att föra en öppen diskussion på forumet och samtidigt hålla på och PM:a om sånt som berör frågan. Av vilken anledning skulle man inte vilja diskutera öppet om man deltar i en tråd? Vill jag svara något av privat karaktär i en tråd kan jag skriva i tråden att jag skickar ett PM, men då är det upp till mig som svarar hur jag väljer att göra. Annars tycker jag att diskussionerna ska föras på forumet och inte via PM/mail. Om inte annat så av hänsyn till övriga som deltar i diskussionen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|