CITAT (Christa @ 20-10-2009, 15:38)

Jag visste inte att det hette PM. När jag skickar brev över nätet så kallar jag det mejl men jag kollade nu och de kallar det PM här i odla.
Det är ju två olika saker! PM är ju något man skickar inom forumet och bara kan läsa när man är inne här men man kan ju också skicka vanligt mail = E-post till andra medlemmar. Längst ner till vänster på varje medlems infosida kan man välja vilket man vill. PM betyder ju Personal Message - personligt meddelande och är alltså inte detsamma som mail - brev över nätet. Den mailadress man angett på ett forum är ofta en adress man inte kollar så noga utan oftast bara tömmer den då och då eftersom den är så offentlig och det kommer allt möjligt skräp till den. Iallafall använder jag aldrig den i vanliga dall utan har en mer privat adress när jag mailar släkt och vänner. Behöver jag kontakta någon på forumet så använder jag mig av PM-funktionen.
Jag tror inte folk struntar i att svara av illvilja utan antingen har man missat at se frågan i tråden eller så har inte ett eventuellt PM gått fram vilket kan hända.