Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hoppsan!, Vad händer här då?
          MariaS
          Inlägg 20-10-2009, 19:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag har haft denna Nephentes i några år. I somras glömde jag dessutom bort den, så den höll nästan på att flyta bort i allt regnande och sen hamnade den visst i gassande sol dessutom... Ja jag vet! totalt misskött! Den skulle ju ha fått bo i plommonträdet som vanligt...
          Men nu till ordningen då... Den har börjat sätta en massa blomstjälkar blink.gif Hade inte ens en aning om att de kunde blomma blink.gif
          Bifogad fil  Dsc00667.jpg ( 22.86k ) Antal nedladdningar: 43
          Bifogad fil  Dsc00668.jpg ( 62.45k ) Antal nedladdningar: 60

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nauti
          Inlägg 20-10-2009, 19:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Ja, det är en köttätande växt.

Försök ta fröer på den smile.gif Vad är det för art? Får hoppas att jag får mina att blomma någon gång också. Det skulle jag tycka var jätteroligt.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          MariaS
          Inlägg 20-10-2009, 22:34
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Nauti @ 20-10-2009, 20:50) *
          Ja, det är en köttätande växt.

Försök ta fröer på den smile.gif Vad är det för art? Får hoppas att jag får mina att blomma någon gång också. Det skulle jag tycka var jätteroligt.

Dom är köpta som en Nepenthes alata (2 från början) från Brutala blommor. Jag har haft dom i snart 7 år nu. Mina första köttätare wub.gif JAg har alltid försett dom med regnvatten eller med vatten från dammen. I år var det första året de fick en större självvattnande kruka. Förut har de stått i den krukan som jag satte dem i från början. Fast nu fick de lite spagnum i botten också, det tror jag inte att de fick första gången...

Men visst är man en stolt liten "mamma" alltid blush.gif

Är du intresserad av frön från venus flugfällan med? De brukar blomma med jämna mellanrum och självsår sig, så de måste jag plantera om varenda år...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 20:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon