Du kan vända dig till
kattjouren t.ex. eller till
kattkommando syd. Det finns hur många katter som helst tyvärr för att folk inte har vett att kastrera sina katter, så de kanske inte har plats att ta in dem, men någon form av hjälp och tips kommer du att få. De har kattfällor, så du behöver inte tänka på att katterna behöver vara tama för att man ska kunna fånga in dem. Jättesnällt av dig att du tar hand om dem tills vidare!! De har alldeles säkert mask, men jag vågar inte svara på hur man ska göra med maskmedlet om alla äter ur samma skål. Du kanske kan ringa en veterinär och fråga. Det finns maskmedel man blandar i maten, t.ex. Axilur som är flytande och som man måste ge tre dagar i rad. En låda eller isolerad koja av något slag låter som en bra idé såvida de inte redan bor i någons skjul eller garage eller liknande? Personligen är jag av uppfattningen att katter precis som rävar har päls och klarar att vara utomhus på vintern. Det är rätt mycket en vanesak för dem, och jag vet att många inte håller med mig för att deras katter vill vara inne på vintern, men har katterna bara ett isolerat, dragfritt krypin så tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för det. Är det honor eller hannar? Svårt att se när de är vilda, men det är det mest akuta. Honorna får ungar hela tiden och kan bli dräktiga när de är väldigt unga, så rätt som det är har du 100 katter att ta hand om. P-piller finns men då måste man se till att just den katten får i sig.
Kommunerna brukar tyvärr inte ha några resurser alls mer än en kommunjägare som kan skjuta dem och möjligen en fälla att låna ut.
Jaha nu hann KRT emellan.