Även jag jobbar innom vården

på ett privat vårdhem, även där händer det saker
Detta skedde under sommaren och vi hade ett flertal vikarier som jobbade. Saken var att vi hade en kock som "strulade" och misskötte sitt jobb. Tjänstgörande sköterska får till uppgift att ringa upp honom och få honom att komma att jobba. Hon ser en lapp på skrivbordet men hans namn och telefonummer. Hon ringer upp och säger med mycket bestämd röst
-Hej detta är från Måviken nu är det så att om du tänker få fortsätta att jobba här så är det bara att pallra dig hit och arbeta Fre-Lö-Sö heldagar! vi accepterar inte att du uteblir en helg till, blir det så är det bara för dig att söka dig till arbetsförmedlingen. Mannen i andra änden svarar lite förskräckt -Vad? är det tänkt att jag skall göra då? -Du skall laga mat och visa vad du går för svarar hon. Mannen i andra ändan drar efter andan och säger -Har jag missat något? jag är läkare och hade jouren i helgen men kan inte komma i håg att ni då ringt efter mig. Har jag missat något så får jag be om ursäkt, men jag är faktiskt inte så duktig på att laga mat.............
Då inser hon sitt misstag.....kocken o jourläkaren hade samma förnamn och lapparna med deras olika telefonnummer låg på samma skrivbord...........