CITAT (blomkronan @ 18-10-2009, 16:23)

Boden är klädd med panel, vindsplast, isolering och spånskiva sett utifrån... sen har jag satt bubbelplast och folie på insidan. Under bänkarna kommer det vara 5-10 grader för fuschior, pelargoner och chili.
Ovan bänk ska jag hålla 10-15 grader, startar det utrymmet någon gång i feb-mars.
Ovan bänken tänkte jag ha mina frösådder på, när dom kommit en bit och omskolats (frösådderna startar jag ju i rumsvärmen).
isoleringen i boden håller väl lite värme ? om så hur mycket tror du det gör extra ?
ska nog sitta och skissa på nåt likande som du har gjort (hoppas du inte har nåt emot att jag ''snor''(lånar) din ide)

CITAT (Biggan_ @ 21-10-2009, 15:55)

Milde himmel flaxx!

Måste vara ett litet helsike att vattna! Ett litet tips! Om du fäster en list i taket och skruvar i lite krokar så kan du hänga amplar längs med hela fönstret! Då får du plats till några plantor till!

tog väl en sådär halv timme att vattna igår. eller så sprutar jag hej vilt med en vatten slang in mot fönstret. vattningen av växterna och tvättning av fönstret på samma gång.
men några får tork döden varje år. speciellt sånt i små krukor.
tack för tipset, kanske får göra det nästa år när jag handlat mer växter nu har jag köp förbjud.