Hej! Hjälp mig lösa ett mysterium! Brukar sätta ut min soppåse från köket på min veranda på kvällen medans jag gör klart inne och väntar på att hundarna vill gå promenaden förbi soptunnan med mig. I går när vi kom ut så så låg det sopor utdraget på verandan! Plockade ihop och tänkte att katten inte behövde någon kvällsmat, tills jag upptäckte att hon var inne... Så idag hände samma sak igen, hela soppåsen utdragen på verandan! Tittade på vad som var utvalt men det var både tomma leverpastejburkar, tomma hundmatsburkar, små pappbitar, och diverse annat. Inget var egentligen ätet på mer än pappen! Tog in den för att se på ev. tandmärken och där satt ett jättetydligt avtryck; 5 cm i bredd och det ser ut som att djuret har jättevassa tänder med 4 tänder på rad i framkant! Ingen av oss (eller hundarna) har reagerat på ljud så den har varit tyst i sin aktion. Kan du hjälpa mig att lista ut vad det är som äter mina sopor? Bor i Västra götaland, så förslag på vilda djur från denna regionen tas gärna emot. Grävling? Ser inga spår varesig i gräset eller gruset ute och hundarna reagerar inte på någon doft....
|