Nu har jag lagt in bilderna i mitt album. Jag försöker lära mig hur man hanterar bilderna i svarsinläggen. En sådan där rad med bifogade filer är ju jättetråkig som jag lyckades åstadkomma i mitt senaste svar. Kanske jag nu lyckas bättre....
okt22-oktaster.jpg OK ... man måste altså ha texteditorn i standardläge för att bilderna skall komma med....
ovan min oktoberaster som är väldigt sen till att blomma trots att plantan är stor och kraftig och står i söderläge.
okt13-humle.jpg Ovan är förstås ingen humle utan lilla backtimjan som envisas med att skjuta nya blommor...
I somras gungade blomkolven tunga med humlor, men nu har jag inte längre sett en enda
humla.
Den lilla doftlärkan nedan är en luktviol. De börjar om nu på höstkanten, vilket förvånar mig.
okt15-luktviol.jpg
okt16-flocka.jpg Här är min ihärdiga stjärnflocka.
okt20-ljung.jpg Ljung finns väl i många trädgårdar?
okt12-rudbeckia.jpg Rudbeckian är vacker även när den vissnar. De bruna
bollarna är fina vinterståndare ... och jättevackra om snö lägger sig på dem.
okt14-vit.jpg Någon som vet vad den här lilla vita heter? Den är som ett ogräs och blommar hela
sommaren med mängder av blomknappar, stora som en gammal tioöring.
okt17-ringbl2.jpg Här och där växer ringblommor i olika nyanser
okt18-anemon.jpg Höstanemonen ovan envisas med att knoppa.
okt19-sedum.jpg Lilla sedum ovan hade i somras gula blommor och gröna blad.
Nu är blommorna svartbruna och bladen gulröda.Mycket vackert det också.
Ja.. fler än så, av bilderna ville inte forums svarsblankett ha emot samtidigt ....
Jag är ännu lite osäker på hur använder svarsmöjligheterna och bildinläggen korrekt.
Tips?
Skogstroll... vad heter den där höga gula blomman du har fotograferat? Det är ingen
rudbeckia och ingen gullboll fastän den liknar den sistnämnda lite. Har tänkt att plantera
den när jag får tag på den.