CITAT (andreas i uppsala @ 19-06-2004, 22:03)
glas nu?

du är komstig felix matte

Det är ju iskallt ute

Kan inte äta glass

Jag har fått en speciell tandställning som drar dra upp min kommande tand som lutar inåt åt tungen. Tanläkaren limmade fast en jättevass spik på insidan att den lilla tanden och en på tanden precis ovanför, på utsidan av den. Sen så har jag nu ett gummibands som sitter där och ska dra upp den. jag ska ha den i en månad. Nu är hela munnen förstörd.tandkötten på vänster sida är mört och tungan är helt förstörd av den vassa skruven

. Nu lever jag på soppa när de andra käkar grillat

Jag ser verkligen fram emot dagen då jag kan äta fast föda och att kunna prata igen utan att få hela munnen uppriven.
Envis som jag är så sitter jag nu och försöker äta godis

jag är avundsjuk på alla fastföda ätare:P tandläkaren sa aldrig något om att jag inte kan käka vanlig mat

Just nu ser det ut som att hela frankrikeresan är förstörd. Vad tusan ska man göra i frankrike förutom att äta gott

Väldigt tråkigt det där med tandställningen, men som ett svar på din fråga på vad man kan göra i Frankrike förutom att äta gott är att: TA STICKLINGAR AV EXOTER!!
Jag har också haft tandställning och hade också väldigt ont i början. Det var bl.a. två vassa kanter i fästena längst ut i höger och vänster hörntänder som gjorde att jag fick ont. Det var ändå inte det som gjorde väsrst ont för mig, utan det var att det var en stor fjäder, populärt kallat
"musfälla" bland mina dåvarande klasskamrater, som försökte trycka rätt tänderna(missförstå inte detta nu, det var inte klasskamraterna som försökte trycka rätt tänderna

). Det var även jobbigt att inte kunna äta fast föda i början vilket jag snart kunde, så jag tror nog att du kan äta fast föda i Frankrike ändå, bara du gör något åt den vassa taggen, spiken eller vad det nu är.