Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> knyta ihop högt hus med trädgård
          Lavin
          Inlägg 22-10-2009, 10:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 13 034

Hjsan,

har flyttat från skånelängan med rosor i fönsterhöjd till en skånsk charmig villa med HÖG sockel. Underkant fönster sitter nästan 180cm upp från marken och jag tycker INTE om buskar!!!

Jag vill ha en arts and crafts-trädgård men jag vill ju kunna se den inifrån! Hur har ni med höga hus löst det smart? Är det bara träd och pergola som gäller? Funderar på att mura upp planteringsytor, men det måste nästan vara 50cm upp för att en hög rosenmalva eller stockrosor ska kunna synas från fönstret. Och då kanske man känner sig som lilliputt när man är ute i trädgården istället?
          Bifogad fil  fasad_gata.JPG ( 66.07k ) Antal nedladdningar: 71

Samt, att även om det är murar och grejer på ställen som sissinghurst, så känns det lite väl formellt här.

Tips, idéträdgårdar eller annan inspiration?

Vad jag vet är att jag ska ha ett nytt staket i gammal stil, grönt med vita spetsar. Bakom staketet en hög avenbokshäck. Sen kommer troligen fönstren bli gröna och ljusgrå puts på fasaden. Nån gång.Bifogad fil  pergola.JPG ( 90.76k ) Antal nedladdningar: 49

Pergolan vid huvudigången är inte den vackraste heller, nåt 80-tals hittepå, men den visar iaf hur många trappsteg upp det är till golvet inne. Tänkte öppna upp muren åt två håll, eftersom huvuddelen av trädgården ligger framför och till vänster om pergolan.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gudrun i Götebor...
          Inlägg 25-10-2009, 18:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 269
          Medlem nr: 12 343

Dina planer låter super tummenupp.gif Är fasligt avis på dig, skall du veta. Tänk att få ha det här spelrummet du har. Silverpäron - Aha. Håller med. Avensbokshäck, rund gräsmatta, isop, rosenmalva.... Ja jisses vad fint.

Brasklapp: Jag tycker ändå att muren skall bort giggle.gif Och bef trappa kan införlivas med en som också leder rätt ut. whistling.gif

Väldigt mycket Lycka till, Lavin!

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 11:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon