Vad göra i Riga....
Ockupationsmuseet Detta museum ligger vid torget i sydvästra delen av innerstan. Museet handlar givetvis om Sovjets utnyttjande av Lettland med även Sverige och Baltutlämningen finns omnämnt.
Saluhallen Den ligger söder om innerstaden. Flera hallar med mat av massa olika sorter som säljs över disk. kul o se. Tyvärr verkar dom vara lite trötta på turister så när jag var där rådde det fotoförbud inne i hallarna
Äta ja vi ville äta bra... o hygglo prisvärt. Mkt e svindyrt i Riga så vi hamnade till slut på Stockmanns.... ganska prisvärt med inte särskilt exotiskt.
Annars är det nog enklast att bara knata runt. Staden e ganska lik en svensk stad, ja nybyggnationen har släpat efter lite grann... Jag skulle nog ta turistbuss med guide även om en sån resa kanske går på upp till 200 kr.
spritshopping Vill du köpa bra sprit är det faktiskt shoppen i hamnen som har det bästa utbudet. Inne i stan hittade vi ignen bra affär. I det största varuhuset hade dom en stor avdelning med alkohol på ( ca 2 ggr med bara alkohol), men bara med dom vanligaste sorterna eller helt okända grejer som känns som lotteri att köpa.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|