CITAT (Rose @ 30-10-2009, 23:53)

Jag blir så nyfiken på anledningen till att snart varje svensson har ett behov av att blogga och lämna ut sitt liv på internet.
Själv skulle jag aldrig komma på tanken att göra det, men det skulle vara intressant att höra vilket behov bloggning fyller hos dig, om du bloggar.
Och vilka negativa erfarenheter har du av att blogga?
Ja, det undrar jag med ibland, varför jag gör det. Vid de tillfällena brukar jag ha ett blogguppehåll.
Men - att ha en blogg är lite som att ha en egen tidning och så finns det vissa människor som fastnar för det man skriver, liksom "prenumererar" och som kikar in mellan varven (eller för all del varje dag) för att kolla om man skrivit något nytt.
Famlij och grannar har mest behållning av att läsa vad man pysslar med bakom buskarna och övriga människor som inte känner en antar gillar att läsa de rena kåserierna, tankar om ditt och datt och världens jämna plågor. En del ramlar in på mina bloggar när de letar efter recept eller inspiration.
Klickar du på länken nedan kommer du till en karta hos Feedjit som visar från vilka platser och städer jag får besökare. Det visar inte hur återkommande besökarna är, men dem har jag koll på i huvudet. Jag tror att den här kartan kan ge dig ett hum om varför jag bloggar. Jag älskar att skriva saker och det finns människor över hela skandinavien som läser det jag skriver och de triggar mig att skriva bättre och mer innehållsrika kåserier.
Att jag sedan inte alltid orkar leva upp till mina egna krav är en annan del av köping, men då brukar jag som sagt ta en paus.
Feedjit karta över hönshusläsarePs. Längst upp till vänster på kartan finns en zoomningsfunktion. Använd den och kolla om din egen stad finns med. Kanske din granne läser min blogg?
Redigerat av Grå: 31-10-2009, 08:49