Jag följer långt ifrån alla ämnen här, men i trädavdelningen tycker jag det blir bra respons både på frågor, svar, erfarenhetsutbyten och annat.
Man får inte heller alltid svar på svar heller, dvs replik på om det man svarat säger någonting för den som frågat. Men oftast.
Mig stör det inte om det hamnar frågor om det ena eller andra i olika avdelningar, jag tycker t ex det är kul med rosfrågor i den avdelning jag följer mest, den om träd och buskar. Det gör att jag lär mig mer om rosor när t ex Kerstin z 5-6 svarar.
Svåraste frågorna, som också kan ge lite tjatiga svar med motfrågor (som förresten ofta blir obesvarade), är de som Kerstin beskriver. Allmänna frågor med för lite information som t ex "vilken häck växer snabbast" utan beskrivning om var den ska stå, vad den ska ha för funktion, hur hög/bred den ska vara etc.
Vi kan väl hjälpa varandra att uppmärksamma de frågor som inte får svar. Nu ligger till exempel en magnoliafråga i Träd och buskavdelningen som inte jag ka svara på, och där kommer ofta tujafrågor som inte heller får så många svar.
Kan ni med magnolia- och tuja-erfarenheter titta in i trädavdelningen ibland?
--------------------
|