CITAT (Överbölingen @ 30-10-2009, 19:05)

När vi grävde om för vattnet för ca 15 år sedan så dök det upp stenar som knappt grävarn fixade. De ligger nu i ett skuggigt hörn av tomten i en prydlig hög.
En tall och en stor (drygt 55 cm i diameter) gran skall bort för luftighetens skull. Sedan blir det perfekt. Tror jag. Skall bränna av där i vår och fylla skrevorna i stenhögen med torvmull. Träden står på fällistan sedan tre år så det är inte onödigt jobb.
Kan det vara något att börja med? Du som vet. Yta ca 10 kvm. Platsen är nog bra för det är mycket skugga.
I vår skog har vi mossa nog för förflyttning.
Det låter ju perfekt för mossan - tro nu föralldel inte att jag är någon mossexpert. Min lilla mossträdgård är ett experiment så det får visa sig här framöver hur det utvecklas. När man börjar med sånt här upptäcker man plötsligt en ny värld - visst har jag sett den vackra mossan förut men liksom aldrig registrerat den och nu har jag plötsligt upptäckt hur många olika arter det faktiskt växer i vår skog - finns hur mycket som helst.
Sedan är det som alltid med trädgård - det ena ger det andra och nya idéer ser dagens ljus. I dag har jag traskat omkring i skogen och letat "skatter"....
Peztis...har aldrig varit i Tiveden men det låter underbart! Är allergisk mot trädgårdstomtar

och liknande pynt men jag kanske hittar något spännande i naturen!