Jag blev tvungen att googla och visst är det den bambun som jag min idiot tog ett skott av för två år sedan och satte i min lilla gräsmatta. Det fick jag ångra
Jag hade ingen aning om att den spred sig så mycket - jag tyckte bara den va vacker och såg ut att växa fort

Dock spred den sig lika mycket i gräsmattan, som den växte på höjden. Ja ja, men lär sig av sina misstag och under sensommaren så har jag lagt min själ i utrotning och tyvärr varit tvungen ta till elaka utrotningsmetoder som Roundup. Har grävt massor (varför står det överallt att den har grunda rötter - stämmer inte alls) penslat med outspädd Roundupp mm. Det verkar som om jag fått bort det mesta, men det kommer säkert sticka upp massor nya skott till våren längre ifrån. För det verkar vara en slug jäkel som skjuter upp skott mycket längre ifrån än där man försökt utrota den.
Nåja, vi får se till våren hur det blir. Jag hade ju tänkt plantera ett träd där istället, så jag får lite gräsmatta kvar - men det kanske blir ännu en sommar med projekt utrotning