Men kan man jämföra risken med långsiktiga biverkningar på influensavaccin och neurosedyn, dom är ju inte ens släkt.
Innehåller den överhuvudtaget några gemensamma komponenter?
Influensavaccin har ju getts till riskgrupper i många år så där borde väl det ha märkts tidigare isf. Svininfluensan är visserligen ny och "farligare", riktigt aggresiv för några få men så olik vanlig influensa är den väl inte ändå. Det är ju samma symtom och förlopp men mer intensivt.
Vi har alla vaccinerat oss i vår familj, jag har absolut inte känt nånting, maken blev lite "duvven" samma kväll och öm i armen. Ena dottern blev uppsvälld och öm i armen i flera dar. Den som blev sjuk däremot är hon som redan har nedsatt immunitet och hon har varit riktigt dålig ända sen onsd kväll, vi misstänker kanske att hon hade nåt på G redan vid vaccinationen som inte märktes då, så teorin om att det är dom som skulle bli sjukast också får starkast reaktion köper jag direkt.
Jag skulle inte våga låta bli att vaccinera mig, tänk också på att sjukvård och forskning har kommit bra mycket längre idag än på 50-60talet så jag tror nog vi tryggt kan lämna oss i sjukvårdens omsorg vad gäller detta. Finns ju en orsak till att vi får det gratis.
CITAT (Farbror Blå @ 08-11-2009, 17:36)

Jag tycker inte att man tystas ner om man försöker ifrågasätta viruset. det är ju för f-n det enda folk gör!!
-Är det farligt?
-Men man vet ju inte vad det innehåller!
-Kan man få biverkningar?
-Innehåller det inte kvicksilver?
Jag har försökt sätta mej in i frågan, genom att STRUNTA i vad kvällspressen säger, dom har ju en skruv lös!
Ena dagen skrev Expresen om "propagandan som ska få dej att ta vaccinet" som om alltsammans är en komplott av stanerna i världen. Nästa dag skrev dom att 300 000 kan vara smittade, så aman skulle bli rädd och geenast springa efter sprutan.
Det finns vettig debatt på radio p1, där har forskare berättat om viruset. Ett prgram har också en skreptisk inriktning, så de misstänksamma också får tala.
Vad gäller frågorna i början av mitt inlägg..
Är det farligt? - nej säger forskarna. De som är känsliga, kommer sannolikt att bli sjukare av flunsan!!
-men man vet ju inte vad det innehåller?-
dumburk! Har du nånsin ifrågasatt barnens vaccin på BVC? verkar dom ha tatt skada av stelkramp, polio, mässlingen, smittkoppor, tbc.... har du varit i tropikerna? kanske tatt Hepatitsprutor? Frågade du vad dom innehöll?
Hur många av oss vanliga dödliga skulle fatta ett smack av att läsa innehållsförteckningen?
När de flesta svenskarna inte ens kan läsa sej till den på maten dom köper, så dom vräker i sej E621 och andra, enligt mej farligare kemikalier än vaccinet innehåller. Och i mycket störe mängd.
Kan man få biverkningar?
Absolut, alla mediciner har biverkningar, det följer liksom med preparat. Frågade du om biverkningar när du lät barnen ta vaccin på BVC? Eller kanske litade du på läkarvetenskapen? fortsätt med det!
-Innehåller det inte kvicksilver?
Adjuvansen, det medel som ska få preparatet att "ta" bättre i kroppen är i vissa sorter av vaccinet kvicksilver tyvärr. Du kommer at finna att så är fallet i alla vaccin du nånsin tagit.
Kvicksilverhalten i en havsfångad fisk du äter är större.....
BRA!! skrivet