CITAT (Myosotis @ 08-11-2009, 21:09)

Men om något är olagligt i ett land blir det lite konstigt om det är tillåtet på internet helt plötsligt. Man kan eller vill inte utöva någon kontroll, därför är det okej med hakkorsflaggor?! Jag har ingen aning hur man skulle lyckas kontrollera sånt på nätet men det känns fel och inkonsekvent om en symbol (eller företeelse) bara är förbjuden ibland, då kan man lika gärna ta bort hela lagen och tillåta folk att vifta med hakkorsflaggor och göra hitlerhälsningar. Så vill inte jag ha det i alla fall.
Registrerade mig och testanmälde videon som jag länkat till, men det kommer väl inte att hända något.
Så är det ju med allting på internet? Allting som är olagligt och motarbetat i verkligheten kan skötas helt smärtfritt på internet både på gott och ont. Jag ser inget problem med sådant material eftersom jag vägrar tro att folk är dumma nog att lockas av sådant material även om det finns ett fåtal som gör det
Att förbjuda en swastika låter bara dumt, den har ju varit symbol för annat som associerats med positiva saker innan. Att förbjuda nazistmaterial låter också dumt, det vore att ignorera ett problem vi har i samhället. Lösningen är informering, inte censurering. Men ett förbud och motverkan av direkta värvningskampanjer riktade mot grupper som är extra lättpåverkade tycker jag skall vara helt självklart.
Redigerat av Nauti: 08-11-2009, 21:17