Netaave: Jag har inte jämfört vaccinet som sådant med Neurosedyn, jag ville påpeka att man inte alltid godtyckligt ska ta allt som erbjuds. Vad gäller att lita på staten så är jag tyvärr inte så blåögd i det fallet (även om jag kan vara det i mångt och mycket). Rent krasst och kortsiktigt så tjänar ju staten på att hela arbetsföra Sverige inte drabbas av influensan samtidigt. Vad som händer om 10-20 år, ja det kan vi ta tag i då, liksom.
Farbror Blå: Dumburk kan du vara själv för ja, vi ifrågasatte huruvida vi skulle ge sonen alla vaccinationer som barnet skulle ha. Han fick sina sprutor till slut men helt självklart var det inte. Och om biverkningar så ja, det finns de som hävdar att det finns ett samband mellan vaccinationerna och t ex autism. Nu tror jag själv inte på detta men som sagt, det är inte alldeles självklart för alla...
Berith: Ja, visst är det skönt att höra att man själv inte är ensam i sina tankegångar.
Summering från mig (just nu): jag VET inte hur vi ska göra, jag är väldigt kluven i denna fråga. Troligen kommer vi väl att vaccineras oss men helt solklart är det inte! Med den massiva mängd "information" alla har fått har det blivit en så konstig situation, tycker jag.
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|