Du ska nog inte skicka vidare mail med trojaner. Tänk ifall någon där klickar på zipfilen?

Det är inte riktigt din avsikt kanske.

DHL kan inte hållas ansvariga för att andra utnyttjar deras namn.
Ett sammanträffande var att jag väntar paket från UK. Gjorde en beställning på hälsomässan i fredags. Klockan var sent på måndags kvällen när jag fick mailet. Jag hann tänka.
Vad snabbt det gick! DHL? Det skulle ju skickas med Schenker? Varför skickar dom mail så här sent? Varför inte en lapp på lådan om dom var förbi dörren? Engelska?
zip-fil ? Direkt i papperskorgen med
hästen och töm den.
Ännu senare på kvällen fick jag per mail (som var på riktigt)reda på att min beställning skulle skickas på tisdagmorgonen. Jag förstår att det måste vara jättenära, om man är ouppmärksam , att göra som man blir tillsagd och klicka på zipfilen.
Någon bombarderar min dator också och vill in i den(spoof kallas det visst för), min brandvägg tjuter om det. Försökte spåra ipadressen och fick bara fram att det var en ip-serie via comhem.

Ironiskt nog, så när jag nu nyfiken på spioner och annat sökte vidare på olika forum, hamnade jag på en sida med lysande röd bakgrund där dom sa att dom hade tröttnat på "otrevliga script" mm från min ip-leverantör. Jag använder bredband från Comhem.
Funderar på att ringa till comhem och klaga.
Redigerat av Rihane: 13-11-2009, 15:07