Jag kan egentligen inte hjälpa dig, eftersom jag har plast i mitt växthus, men jag tror att vi inte bor alltför långt ifrån varandra
Jag sopar av mitt växthus (med piassava-kvasten) när det är mer än 2 dm snö på taket. Snön väger inte speciellt mycket när det är kallt ute. Värre blir det till våren, när snön ligger på taket och solen smälter den under dagen och sen fryser den till is på natten. Då vågar jag inte lämna 2-3 dm snö på taket.
Rådet att installera en fläkt förstår jag inte. Borde inte det göra att isbildningen blir ännu värre??
Jag kan dessutom omöjligtvis få upp dörren till mitt växthus under vintern, men du kanske har en smartare lösning på dörr än vad jag har?
En presenning över taknocken kanske skulle kunna fungera. Under förutsättning att det inte bildas is på presenningen och presenningen i sig är ju ganska tung. Och hur kan du sätta fast den så att det inte blir ett segelflyg av alltihop??
Når du bara upp tror jag nog att piassava-kvasten är det enklaste

Lägger till att jag har 4 mm kanalplast i mitt växthus. Hållbarheten på den jämfört med glas har jag ingen aning om. Men har jag inte hört nånstans, nångång att det brukar vara själva stommen som är den svagaste länken?
Redigerat av Margith: 14-11-2009, 15:04