CITAT (pejori @ 16-11-2009, 18:05)

Ja..Jag har gått vilse bara dagtid tack och lov.
Rantade omkring i skogen mellan Strömstad (Krokstrand) och Fredrikstad och hittades efter fem timmar, då dotter fick hela ridlägret att ge sig ut på häst och leta.
Hittades vid 22.30 på kvällen då det var högsommar tack och lov, men natten hade inte varit nått jag eftersträvat att uppleva där.
Stackare var du måste varit rädd.

Tur att din dotter fick dem att leta reda på dig. Där finns ju enorma skogsområden. Jag hörde i alla fall mullret från en fabrik så jag hade något att orientera mig efter. Jag är inte rädd för skogen och mörkret men jag var rädd att frysa ihjäl. Hade jag skadat mig och blivit liggande eller hamnat i ett vattenhål hade det ju varit fullt möjligt.
Känslomässigt var det dock värre för min sambo. När jag insåg att jag inte skulle hitta ut innan det blev natt så kände jag mig förståss ganska ynklig och nedstämd men då tänkte jag på pappan till en kille jag var tillsammans med i tonåren som rymt från ett ryskt fångläger men två kulor i kroppen. Kan folk genomlida ett krig så skall väl jag kunna ta mig ut ur en skog tänkte jag och när jag väl fått upp värmen i kroppen och kände att jag orkade så gick det ganska bra. Värst var det nog att ransonera min ynka dl vatten. Tog en klunk när jag bara måste ha lite vatten. Jag höll också på att få en vass pinne i ögat och glasögon åkte av och blev hängande längst ut på ena skalmen. Det var i skogen och det var nästan värre än mossen pga av alla vassa pinnar och höjdskillnader. Klev plötlsligt rätt ut i tomma inte men hann parera så jag inte föll.