CITAT (gnon49 @ 23-11-2009, 14:53)

Jag använder programmet Paragon drive backup. Finns säkert andra alternativ men jag är helnöjd med detta program. Relativt lätt att förstå. Spegla hårddisken är nog samma som clona. Det viktigaste är att man har en räddnings-cd som gör att du komer åt dina back-uper om datorns operativsystem kraschar. Att återsälla kanske tar en halvtimme drygt och det enda som förloras är allt gjort efter sista back-upen. En extern hårddisk och ett bra back-up program gör att man aldrig behöver förlora något. Det är guld värt. Och ett bra virusskydd förstås. Gå in på
http://www.download.com/ . Där kan du se vad andra tycker om dom olika back-up programmen.
Tack för länken och svaret.
Ett "vanligt" backup system har jag redan, det går till en extern hårddisk. Det var just den där andra biten med operativsystemet osv. Jag har haft blixtnedslag två gånger i datorn, det är modemet som är den svaga länken här med luftledningar, och då har just operativsystemet pajat, men mina filer funnits kvar. Då skulle en egen räddnings-cd suttit fint. Ska läsa på lite...