CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2009, 08:40)

Nauti, läste du reportaget jag länkade till i GP? Det talar om en annan verklighet. Lite lustigt att du skriver att det inte är en tillfällighet att det kommer till Jul, det var en flane som sa i TV att det VAR en tillfällighet.
Den verklighet som personen som blivit anklagad förmedlar, skulle den på något sätt vara mindre partisk än Djurrättsalliansens film? För mig känns det inte som att den som begått ett brott brukar vara särskilt benägen att berätta sanningen om vad som faktiskt hänt, 99,9% är förmodligen oskyldiga om man skall gå på deras sätt att se på saken.
CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2009, 09:05)

Självklart finns det misshörhållanden och det skall åtgärdas, dock inte av lagbrytande djurrättsfanatiker. Alla kan fiffla, det finns garanterat KRAV-odlare som använder konstgödning och Roundup när det går.
Du tycker alltså att Djurrättsalliansen gjorde fel genom att dokumentera och avslöja det här lidandet? Vad skulle alternativet vara? Att vänta på att det löste sig själv? Att djuruppfödarna över en natt började bry sig i djurens välmående i stället för profit?
CITAT (elvisjö @ 25-11-2009, 09:21)

Jag har svårt att tro att filmen skulle vara äkta
(citat)Ekot har granskat dem och fastslår att de är äkta.?????
Det var inte länge sedan som hela journalistkåren blev lurad av en ballongflygande pojke.
när jag hörde den "söta" bakgrundsmusiken i reportaget frågade jag mig vem som var avsändaren.
Om några veckor så kommer vi att få veta vad som verkligen hände, men då är det inte en lika stor nyhet.
Nej, det är trickfilmad propaganda. Djuren i den svenska kött- och animaliendustrin lever ett liv som inte kan beskrivas på ett annat sätt än en dans på rosor.
Ja, det är bekräftat att bilderna och filmklippen är autentiska och det är bekräftat att gårdarna som filmas är de som Djurrättsalliansen påstår, gårdarna är anmälda och om du läser några poster längre upp så får du ytterligare bevis på att det är äkta.
CITAT (Aqvakul @ 25-11-2009, 09:38)

Jag vet att du tycker det. Nöj dig med det! Du vinner inget på att idiotförklara människor.
Jag idiotförklarar ingen, men jag tror att folk är intelligentare, empatiskare och sympatiskare än så. Det jag vill se är att de skall kunna tänka kritiskt angående deras egen livvstil, vilket är väldigt viktigt i dessa tider om vi skall kunna bidra till ett hållbart samhälle.
Redigerat av Nauti: 25-11-2009, 10:05