Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vegetation i dammen...
          MrNorth
          Inlägg 20-06-2004, 22:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

Jag hade inga problem med att hitta fina växter att plantera i "sump-zonen" eller där det är ca 3 cm högt vattenstånd... med fint grus från sjön som bottenmaterial, men sedan har jag ingen plantage förrän i "djuphålan" där två st näckrosor har planterats... Hur är det bästa sättet att plantera växter som trivs i typ 30-40 cm djup? Vad för sorts växter? Min damm sluttar ganska brant ner... kan man lägga en sten eller nåt för att stödja upp planteringskorgen så den står rakt?

Anledningen till min fråga är att jag annars kommer få väldigt svårt att täcka 2/3 med gröna vattenväxter... blir väldigt sterilt... :/

MVH
          Henrik - som arbetade så hårt med dammen idag så jag nästan gick in i väggen sad.gif Otäckt när allt bara snurrar och man inte vet vart man är wacko.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 23-06-2004, 19:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Gröna soppan kommer innan växterna har börjat komma igång.
          Hämtar du från Imazo, kan jag meddela att deras Laguna UV-filter fungerar utmärkt. Följ bara instruktionerna inför vintern och ta in filtret.
          Har själv bara produkter från Imazo, även fiskarna kommer därifrån. Där skall det också nogrannt nämnas att Imazo ALLTID har karantän på sina fiskar oavsett sort och ändamål.
          Jag arbetade på Imazo under 70-talet och vet att de är mycket nogranna med sina produkter och garantier. Det är ju inte för inte som Bosse blivit störst i landet.

MariaS

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 20:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon