CITAT (Lavin @ 27-11-2009, 11:03)

Fick precis kontakt med skånekatten! yippee, väldigt duktiga och trevliga! de ska komma ut med två fällor till mig, möjligen nästa helg. En hade de kontakt med en veterinär i Glostorp i Oxie som hjälper dom, tänkte ta kastrering och vaccinering. det blir lite kostnader men det får det vara värt. De är ju så fina de små liven.
Så bra at det løser seg!
Når det gjelder å lokke de inn i buret er det mest effektivt å sette inn en skål med noe som lukter fryktelig godt. Tunfisk er populært hos de fleste og lukter sterkt. Kokt fisk eller kylling kan også fungere.
Det er veldig forskjellig hvordan katten oppfører seg når det en fanget, noen blir helt passive, mens andre blir hysteriske. Det er lurt å ha et teppe klart når katten er fanget for å legge over buret, katten roer seg ofte ned når den ikke ser omgivelsene.
CITAT (Lavin @ 27-11-2009, 11:03)

Nu gäller det bara att klura på hur jag ska märka dom efter att jag fångat in dom, så att jag inte tar samma katter hela tiden!
Her var jeg litt heldigere, alle mine katter hadde forskjellige farger, så det var aldri et problem. Jeg endte likevel med å fange samme katt flere ganger, men kunne da bare slippe vedkommende ut igjen, og fange en ny.
Katter er ikke så smarte som mange tror, de lærer ikke noe særlig av hverandre, og kommer ikke til å sky fellen fordi de har sett att noen andre har blitt fanget.
Lykke til!!!
--
Hypathia