Tack för ett snabbt svar. Jag har frågat detta flera gånger under mina tre månader här, men det är ingen som känt sig manad att svara på detta. Jag tog saken i egna händer, då svar uteblivit. Det pratades om att SALTA ihjäl ogräset, så jag tänkte slå två flugor i en smäll genom dubbel effekt. Jag hällde kokande salt vatten flera gånger på mina snårvindor OCH hälde sedan på rent salt på dom blöta bladen. Jag kan säga så mycket som att det lär ta tid innan maskrosorna kommer tillbaka. Men snårvindorna, dom står så fint kvar och växer och frodas. Det syns inte ens på dom att dom blivit utsatta för något. Jag känner mig manad att ta MRLINDELL på orden. Mot vissa ogräs finns inga alternativ till "det onämnbara", jag måste köpa en flaska och försöka att pensla. För att spä ut och spraya, tror jag har mindre effekt. Dessutom så håller man medlet endast till ogräset om man penslar, sprayar jag så kommer det ju även på sånt man vill ha kvar. Är det någon som har utrotat sina snårvindor på annat EFFEKTIVT sätt, så hojta gärna till. Sättet ska INTE innebära grävning, det fungerar inte, det vet jag.