Det är dock inte så roligt att det växer upp massa snårvindor på hela den grusade uteplatsen. Det går dessutom inte att riva upp rötterna, jag har försökt. Resultatet är värre än hos Kirskålen. Minsta lilla rotbit som finns, bildar nya "vackra" slingerväxter. Det är inte ett dugg vackert när det växer ohejdat. Jag ville ha dom mot ett stängsel, som skulle vara mot insyn. Nu har dom rymt åt alla håll utom där dom skulle vara. Jag grävde upp fyra kilo rötter i våras och det finns säkert ett fyrtiotal till att ta upp. Men dom är så djupgående. Det är därför som jag misstänker starkt att det bara finns en lösning. Jag har ju inte provat än så vi får väl se. Jag rapporterar om resultatet NÄR jag väl kommer till skott, jag har ju varit på väg ett bra tag nu. Men det känns lite olustigt efter alla påhopp, att erkänna att man faktiskt är villig att testa detta " det onämnbara". Ps. Marktäckning fungerar INTE på snårvindan, det växer för fullt under en stor platt sten som ligger på uteplatsen. Jag måste bli fri vindan innan vi kan göra en träaltan där. Annars växer den igenom.