CITAT (Myosotis @ 03-12-2009, 11:11)

Jag håller med Nauti. Självklart är det jobbigt för dem som drabbas av arbetslöshet, jag ironiserar inte över dem. Men det är väl alldeles uppenbart att det är mer synd om grisarna. Många tycker att människor är viktigare än grisar och det är nog ganska naturligt att människorna tycker det. Grisarna tycker säkert tvärtom. Så jag hade förstått er inställning (inte nödvändigtvis hållit med, men förstått) om det hade gällt grisar och människor som hållits under likadana plågsamma förhållanden. Men att jämföra systematiskt djurplågeri med arbetslöshet är bara osmakligt. Jag är själv långtidsarbetslös och det gör inte ont någonstans.
Vadå mer synd om grisarna? Vad är det för mänskliga värderingar du gör? Tror du på fullt allvar att grisarna står och tycker synd om sig själva att de har det som de har det? Grisar kan inte tänka, tycka och känna som oss människor så det är nog människorna som lider mer än grisarna själva. Man kan märka på grisarna om de har det bra eller dåligt och ska naturligtvis sträva efter att de ska ha det så bra som möjligt den tid de lever. Djurplågeri är det väl ingen här som tyckt är OK.