Hej ToT, kan inte låta bli att fnissa lite åt dina råd (som jag antar att du gör åt mina silvertejpstips också)...

Allt är verkligen relativt!
CITAT
fast vaddå... flytta för att det är drag i huset, vedeldat och lite kallt... ähh...
När man kommer ner i köket under vissa vinterdagar kan det ha gått ner till åtta nio grader.
Idag har jag eldat hela dagen... Fått
upp innetemperaturen till +6, trots att det är -15 ute. Inte illa för att vara vår stuga som en natt i vinter kyldes ned till -8 grader. (Men den är som sagt under ombyggnad.) Man vänjer sig. Skorna åker av på natten, raggsockorna aldrig... Och fingervantar vid tangentbordet är inte så farligt som det verkade första året vi bodde här, och det är rätt bra att man måste röra på sig ibland också.
CITAT
stäng av vissa rum under vintern och låt fantasin bjuda in en massa djur till dessa.
Ännu mer fniss, men tack för tipset ändå. Vi har 2 rum och en källare som är en minitoa och en hall. Lite svårt stänga av något av dem. Men djur har vi, både i fantastin och i verkligheten. Fem katter.
Men det är inte det minsta synd om oss, jag har aldrig bott på ett sånt underbart ställe som nu. Och nästa vinter kommer vi säkert att kunna vänja oss vid varmare inomhustemperaturer också, när silvertejpseran är slut och utbygget är klart. DÅ ommer mina problem om växter som torkar och svettas - inte som nu förfryser!