CITAT (Nauti @ 03-12-2009, 09:32)

Jag tänkte vända runt lerjorden på min odlingslott i dag. Jag har inte orkat samla ihop all använd kokos och jord som jag har hemma så den skall jag blanda ner till våren tänkte jag.
Jag tror inte att man får plats med allting man vill ha, det är nog mer orken och tiden som blir begränsningen i slutändan än den yta man har att odla på

För ju mer yta man har, desto mer vill man odla

ja det finns ju risk för att man kommer ägna en massa tid där i sommar

, ork har jag

jag glömmer både tid och rum då jag håller på i trädgården/jorden, jag bara
ÄLSKAR det

Har din jord inte fryst än?? i tisdags... när jag var nere sist och grävde, frös jorden på bara några timmar... mellan 16-19 var jag hemma, när jag åkte ner för att lägga på det sista av löven, var marken helt hård... det gick såååå snabbt
CITAT (Peztis @ 03-12-2009, 10:43)

Oj Blomkronana! Vilket jobb!
Ja du, det frös ju här hos oss Stockholmare igår så de får potatisar jag har kvar i jorden får vänta på varmare tider. Någon sa 5 grader i nästa vecka...? Vi får väl se!
Tänkte på det där med sittplats, enkelt är ju att köpa några trall och lägga ut (och att skrapa bort jorden från stövlar och skor på

). Då har du ju fort en liten plats och kan känna efter att det är den rätta innan du lägger ned tid och jobb på att fixa med sten eller så gräs.
Att lägga trall var ju en bra ide

.
MEN jag har lovat min man att jag inte ska lägga ut några pengar på lotten

Men jag har ju tillgång till lastpallar via jobbet... dom kan jag slå isär och spika ihop så det blir som trall

På tal om, att potatisen blir kvar i jorden... när jag grävde kom det upp potatis Överallt!!! allt fick jag inte upp. Vad händer med dom potatisarna som ligger kvar i jorden??? blir det jord? eller kan dom börja gro nästa år?
CITAT (Wilmer @ 03-12-2009, 13:05)

Hoppas det blir bra efter allt ditt slit

Oj vad du får det kul i vår!
Ja SKIT! vá kul det kommer att vara i vår, nu är det som att man har fått husarrest!!!
En frusen lott

DSC03503.JPG ( 109.56k )
Antal nedladdningar: 52Jag är sååååå förvånad att det frös såååå fort