Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> spam
          gnon49
          Inlägg 03-12-2009, 15:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ä det någon mer som upplevt att e-posten belastas med en j-kla massa spam om man bara öppnar en tråd med suspekt innehåll här på Odla. Brukar ha få email men idag var inkorgen full av sk-t. Registerar dom emailadressen om man öppnar en sådan tråd tro. Kan ha fel men jag undrar. Helt enkel, finns en risk med dessa spaminlägg förutom att man retar sig på dom?

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Berith
          Inlägg 04-12-2009, 06:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (gnon49 @ 03-12-2009, 15:42) *
          Ä det någon mer som upplevt att e-posten belastas med en j-kla massa spam om man bara öppnar en tråd med suspekt innehåll här på Odla. Brukar ha få email men idag var inkorgen full av sk-t. Registerar dom emailadressen om man öppnar en sådan tråd tro. Kan ha fel men jag undrar. Helt enkel, finns en risk med dessa spaminlägg förutom att man retar sig på dom?

Vad finns det för anledning att öppna tex porr-/drog-trådar här?

Ja frågan är riktad till er andra också, ni som svarat att ni aldrig fått spam pga det. Varför öppnar man såna trådar? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-12-2009, 07:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 04-12-2009, 06:10) *
          Vad finns det för anledning att öppna tex porr-/drog-trådar här?

Ja frågan är riktad till er andra också, ni som svarat att ni aldrig fått spam pga det. Varför öppnar man såna trådar? unsure.gif

Öppna trådarna är nog inga problem - men att öppna ev. länkar däremot....

(Har ni föresten märkt hur mkt SPAM som ligger och dräller nu när ingen längre anmäler...)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 04-12-2009, 08:19
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-12-2009, 07:15) *
          Öppna trådarna är nog inga problem - men att öppna ev. länkar däremot....
          (Har ni föresten märkt hur mkt SPAM som ligger och dräller nu när ingen längre anmäler...)

Jamen nu var ju frågan från början om man fick spam om man öppnade trådarna. Och därför undrade jag varför man öppnar trådar som tydligt visar på porr eller droger.

Stintan, Tobb och pejori svarade att dom inte fått spam av såna trådar, och jag frågade varför man öppnar dom. Eller hur? dunno.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-12-2009, 14:07
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 04-12-2009, 08:19) *
          Jamen nu var ju frågan från början om man fick spam om man öppnade trådarna. Och därför undrade jag varför man öppnar trådar som tydligt visar på porr eller droger.

Stintan, Tobb och pejori svarade att dom inte fått spam av såna trådar, och jag frågade varför man öppnar dom. Eller hur? dunno.gif

Suspekta trådar var det frågan om och det framgår faktiskt inte alltid av rubriken att det gäller porr eller droger. För övrigt svarade jag att jag aldrig fått några spam på grund av Odla och hur du kan få det till att jag brukar öppna suspekta trådar begriper jag inte. Vad har du förresten med att göra varför folk eventuellt öppnar dylika trådar?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 04-12-2009, 14:36
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-12-2009, 14:07) *
          Suspekta trådar var det frågan om och det framgår faktiskt inte alltid av rubriken att det gäller porr eller droger. För övrigt svarade jag att jag aldrig fått några spam på grund av Odla och hur du kan få det till att jag brukar öppna suspekta trådar begriper jag inte. Vad har du förresten med att göra varför folk eventuellt öppnar dylika trådar?

Åjo, nog ser man på rubriken att det är frågan om spam?

Jag läste första frågan i första inlägget och sen ditt svar, och fick det till att du brukade öppna trådarna men inte råkat ut för nåt strul av det.

Jag har inte alls med att göra varför ni öppnar "suspekta trådar", det får ni göra så mycket ni vill för mej. flirting.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-12-2009, 14:55
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 04-12-2009, 14:36) *
          Åjo, nog ser man på rubriken att det är frågan om spam?

Jag läste första frågan i första inlägget och sen ditt svar, och fick det till att du brukade öppna trådarna men inte råkat ut för nåt strul av det.

Jag har inte alls med att göra varför ni öppnar "suspekta trådar", det får ni göra så mycket ni vill för mej. flirting.gif

Nej Berith jag brukar inte öppna dylika trådar men gjorde det förr då även jag brukade anmäla dem. Sen diskuterades hur vi skulle gå tillväga med anmälningarna och sedan dess öppnar jag dem inte eftersom jag förutsätter att någon redan anmält då det framgår att det finns ett svar i tråden. Tidigare kunde vi ju vara 10 stycken som anmälde samma tråd och det är ju rätt onödigt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Inlägg i den här tråden
          gnon49   spam   03-12-2009, 15:42
          *Stintan*   Nej jag har aldrig fått några spam-mail på grund a...   03-12-2009, 15:44
          Tobb   Nopp   03-12-2009, 18:12
          pejori   nix pix inte här. Spammen får jag när jag surfar p...   03-12-2009, 21:07
          gnon49   ja man får det vare sig man vill eller inte. Jag h...   03-12-2009, 22:13
          pejori   ja man får det vare sig man vill eller inte. Jag h...   03-12-2009, 22:16
          pejori   Vad finns det för anledning att öppna tex porr-/dr...   04-12-2009, 11:55
          Berith   Göran vill ha en länk till spamtråden man anmäler....   04-12-2009, 13:29
          ängsvädd   Göran vill ha en länk till spamtråden man anmäler....   04-12-2009, 13:39
          pejori   Man behöver inte öppna tråden för att få en länkad...   04-12-2009, 13:53
          gnon49   Det jag i grunder menade är att om man registrerar...   04-12-2009, 12:07
          pejori   Det jag i grunder menade är att om man registrerar...   04-12-2009, 13:23
          ängsvädd   Du kan ju själv göra en inställning så att inte ep...   04-12-2009, 12:13
          gnon49   Olika forum har olika upplägg men tänk bara tanken...   04-12-2009, 14:33
          pejori   Olika forum har olika upplägg men tänk bara tanken...   04-12-2009, 14:41
          Berith   --- Man ser att många kollar i trådarna på ...   04-12-2009, 14:51

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon