CITAT (Jan Lindgren @ 08-12-2009, 16:18)

Hej!
Jag skulle tro att det är en ganska stor majoritet av oss, som bor i skogen och har lite skogsmark och lite djur, som vill reducera vargpopulationen. Låt oss ha vargarna i storstäderna i stället alternativt i våra stora nationalparker.
MVH
Jan Lindgren
Varför bosätter man sig i skogen om man är rädd för det som finns i den? Det är ju en lika stor del deras skog som det är din. Jag har bott i skogen, jag hade inga problem med vargar. Det är väl snarare de som är så rädda för vargarna att de inte kan vistas utomhus som borde flytta dit det inte finns några vargar än att de skall skjutas bort. Underligt att vi tar oss rätten till så mycket bara för att vi kan.
Kom att tänka på Ronja Rövardotter:
"Ronja är en del av naturen. När hon i sina barnsliga allmaktsfantasier kallar Mattisskogen för sin skog blir Birk ursinnig. Skogen är ingens, den tillhör alla dem som lever i den, den är rävarnas, vargarnas, björnarna, älgarnas och vildhästarnas skog. Och den är också vild-vittrornas och grådvärgarnas och rump-nissarnas och skumtrollens skog, fortsätter Birk. Sist är den också hans och hennes, Birk och Ronjas. Men ensam kan ingen äga den."
Redigerat av Nauti: 08-12-2009, 16:45