Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hibiskus som inte blommar
          Rosamundi
          Inlägg 08-12-2009, 17:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 5 532

Hej.
          Har en stor stilig hibiskus som jag skär varje vår och som i många år har brukat blomma rikligt. Men varken nu i somras eller förra sommaren ville den blomma. Är den för gammal? Ska jag plantera om den till våren? Ska jag slänga den efterv att ha tagit skott? Eller har någon något annat förslag till lösning.

För ett par år sedan pollinerade jag en rosa hibiskus och den röda och planterade fröna. De är nu en stor växt, men den har ännu aldrig blommat. Kan den vara steril? Finns något att göra för den?
          Eller är det dags att köpa nya hibiskusar? Jag hade gärna velat rädda den gamla röda, för moderplantan till den köpte jag redan i början av 1970-talet.
          Tacksam för hjälp

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          pejori
          Inlägg 08-12-2009, 17:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Rosamundi @ 08-12-2009, 17:12) *
          Hej.
          Har en stor stilig hibiskus som jag skär varje vår och som i många år har brukat blomma rikligt. Men varken nu i somras eller förra sommaren ville den blomma. Är den för gammal? Ska jag plantera om den till våren? Ska jag slänga den efterv att ha tagit skott? Eller har någon något annat förslag till lösning.

För ett par år sedan pollinerade jag en rosa hibiskus och den röda och planterade fröna. De är nu en stor växt, men den har ännu aldrig blommat. Kan den vara steril? Finns något att göra för den?
          Eller är det dags att köpa nya hibiskusar? Jag hade gärna velat rädda den gamla röda, för moderplantan till den köpte jag redan i början av 1970-talet.
          Tacksam för hjälp

Tror det räcker med omplantering till våren...
          Då kommer den igen. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon