När det gäller narkotika så börjar ju de flesta med hasch och då är det ju rökningen man ska se upp med enligt Fmn. (Föräldraföreningen mot narkotika)
Någon som inte röker cigaretter, röker ju inte hasch heller och frestas inte heller att prova tyngre grejer.
Min äldsta son dansade ju och det var liksom inte aktuellt att hänga med kompisarna på stan, var bara dans där o tävlingar nästan varje helg, minns inte när han drack första gången men varken han eller frun dricker speciellt mkt idag heller.
Mellandottern drack lite bubbel på sin student men tyckte inte det var nån höjdare, hon kan dricka 2.25 cider idag men vitt vin vill hon gärna ha lite läsk i.
Den yngsta som ju också dansar har tagit ett beslut att inte dricka alls, hon umgås också med kompisar som tagit samma beslut, verkar nästan som en "trend" att inte göra det.
Ingen av dom har rökt, den äldsta snusar lite nu.
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 14:14)

Precis...Här blev det aldrig något tjafs om saken..
Men jag personligen, var heller inte själv påverkad, när jag kom med "förbuden"
Det är kanske inte lätt, att sätta regler som efterföljs, om man själv dricker för mycket som förälder.
Det där tror jag också är viktigt, att man föregår med gott exempel. Vi kan visst ta ett glas till maten även om dom är med, men dom ska ju också se att man klarar det och att man stoppar i tid och inte blir påverkad. Sen kör vi stenhårt med varannan vatten och då blir man ju inte påverkad.
Redigerat av netaave: 10-12-2009, 14:17