CITAT (Betty @ 31-01-2003, 01:15)
CITAT (joli @ 30-01-2003, 23:04)
Felix Matte.... du påstår att du bor i "stan" och har naturen runt hörnet...
Ehh... jag måste då påminna dig..... om du bor i "stan" så lär din närmaste natur vara en park eller dyl. Det är vad som kallas för "stan".
Ursäkta att jag lägger mej i... det där är vad
du kallar för stad joli...
Jämför Uddevalla med t.ex. Kiruna.
Uddevalla: 49 500 invånare varav 30 500 boende i tätorten
Kiruna: 26 000 invånare varav 20 800 boende i tätorten
Kiruna är Sveriges till ytan största kommun, 20 000 kvm, som halva Schweiz! Kirunaborna kan nog med fog påstå att de bor i stan med naturen runt hörnet!

Haloj...
Jag kan inte kalla Uddevallas centrum för "stan". Jag är nyinflyttad, har bara bott här i lite mer än 1 år. Gågatan etc....är bara ett centrum för mig.
Menade naturligtvis inte att vara spydig...*sorry*
Jag är uppväxt i södertälje där invånaraantalet ligger lite över 80 000 och inte ens där kallar vi Centrum för stan. Om jag ska till stan så betyder det att jag ska åka till Sthlm, därav min reaktion.
Är man stadsmänniska ser man nog "stan" som hus och asfalt samt något träd här och där. Bor man däremot i mindre städer så kan nog centrum bli ett "stan".
Att jag vill ha en vindsvåning mitt i stan med ett rum omgjort till ett växthus, då menar jag en oas i öklnen. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Om inte .... se "gifta på låtsas" så kommer alla frågetecken rätas ut.