CITAT (4:an @ 23-12-2009, 11:31)

Du behöver inte bara misstänka att det är på gång att hända här....det är så! Det finns en smygrasism som är väletablerad i vårt samhälle. Vi i min familj möter den ofta och då oftast i form av att folk nämner min mans namn och säger "ja, men inte han, honom känner vi ju!" Jag brukar då säga...:"Lär då känna de andra också"
Så bra kommentar!
Danmark är ruskigt för man har skapat en så skev bild av verkligheten. Jag såg en dansk ekonom på tv för ett tag sedan so msa att med Danmark låga befolkningstillväxt och "äldreboom" som många västländer upplever då befolkningen blir ldre så är det bara en tidsfråga innan de måste ha en omfattande arbetskraftsdominerad för att klara välfärden och inte förlora i skattekraft. Men Dansk folkeparti har odlat myten om att all invandring bara drar ned ekonomin och att danskarna klarar sig bäst själva. Näringslivet håller inte med dom men får inget genomslag i debatten. I Sverige har SD samma retorik att allt ses i svart och vitt utan att sätta det i relation till andra faktorer.