Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Segt
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 10:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 6

Tycker ni forumet är segt så prova Firefox istället för Internet Explorer. Jag tycker Firefox är mycket snabbare på alla sajter. http://www.mozilla.com/sv-SE/

--------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          smuleborg
          Inlägg 16-12-2009, 20:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:00) *
          Tycker ni forumet är segt så prova Firefox istället för Internet Explorer. Jag tycker Firefox är mycket snabbare på alla sajter. http://www.mozilla.com/sv-SE/

Tanken är god, men jag tycker att Odla.se och dess forum ska funka för IE-användare (och för andra webbläsare). Användarvänlighet, eller vad man nu ska kalla det, är A och O om man ser till kunden/målgruppen. De flesta kör PC/IE. Att begära att kunden/användaren ska byta webbläsare är, som jag ser det, att köra huvudet i sanden. Men, som sagt, tanken är god.

Jag har själv inte märkt någon tröghet sedan jag bytte till Mac/Safari. På kontoret använder vi PC/IE, det är bitvis mycket trögt (inte för att jag är inne ofta, men...).

Redigerat av smuleborg: 16-12-2009, 20:22

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-12-2009, 07:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (smuleborg @ 16-12-2009, 20:21) *
          Tanken är god, men jag tycker att Odla.se och dess forum ska funka för IE-användare (och för andra webbläsare). Användarvänlighet, eller vad man nu ska kalla det, är A och O om man ser till kunden/målgruppen. De flesta kör PC/IE. Att begära att kunden/användaren ska byta webbläsare är, som jag ser det, att köra huvudet i sanden. Men, som sagt, tanken är god.

Jag har själv inte märkt någon tröghet sedan jag bytte till Mac/Safari. På kontoret använder vi PC/IE, det är bitvis mycket trögt (inte för att jag är inne ofta, men...).

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 16-12-2009, 23:02) *
          Håller med smuleborg - jag är ingen datornörd som kan fixa ny webläsare "lätt som en plätt". Säkert skulle nåt annat lokalt problem dyka upp isåfall som jag inte kan hantera.....
          Nä, enklast att allt får vara som det är!
          Jag har inga problem med "seghet" nån annanstans än just här på Odla och tack & lov var det länge sen nu.
          Det är självklart för mig att den mest använda webläsaren i hela världen även ska funka på Odla.
          Dessutom tror jag inte att det är webläsaren som är problemet, men det där har det snackats om i så många långa trådar, så jag ska vara tyst nu!

Fantastiskt kul att se dig på forumet, Göran!

Håller helt med om detta, det är inte hos användarna problemet ligger, det är hos odla.

Jag kan inte tycka att det är rimligt att jag ska byta webbläsare för att odla ska bli snabbare. ALLTING annat fungerar ypperligt med mitt IE, varför ska jag då behöva byta till firefox, för att bara Odla segar?

Odla har fungerat till och från under hösten för mig, vissa dagar/kvällar har jag lagt ner det helt, det har inte gått att vänta på att sidan ska laddas. Andra kvällar så har det gått undan som sjutton att ladda upp sidorna. Och detta gäller bara odla, återigen, bara Odla.

En tanke...alla dessa medlemsregistreringar som bara spottar ut spam, kan inte de sega ner systemet? För så vitt jag ser, så tas ju dess sällan bort som medlemmar, man kan ju se samma "medlem" skicka samma porrspam 1 vecka senare....bara en tanke....

Jag tänker inte byta bara för att odla ska sluta sega, Jag gör inte om mej efters odlas forum. Då hoppar jag hellre av forumet.

Redigerat av Monaxe: 26-12-2009, 07:36

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera

Inlägg i den här tråden
          Göran Carlsson, Odla.nu   Segt   16-12-2009, 10:00
          Myosotis   På min nya dator fungerar det numera utmärkt med I...   16-12-2009, 10:51
          Ålgryte   Tycker ni forumet är segt så prova Firefox iställe...   16-12-2009, 19:15
          Rose   Firefox är dessutom mycket säkrare.   16-12-2009, 19:59
          skånepåg   Och glöm inte ladda ner Adblockplus till mozillas ...   16-12-2009, 20:13
          Markus_H   Och glöm inte ladda ner Adblockplus till mozillas ...   16-12-2009, 20:22
          Christina i Taxinge~   Tanken är god, men jag tycker att Odla.se och dess...   16-12-2009, 23:02
          smuleborg   Håller helt med om detta, det är inte hos användar...   27-12-2009, 19:08
          Anma   Jag använder firefox sedan länge. Installationen ä...   18-12-2009, 02:40
          Markus_H   Jag använder firefox sedan länge. Installationen ä...   18-12-2009, 13:08
          Nauti   Testa även detta:   18-12-2009, 05:44
          Alba   Nu kommer jag ifrån tråden lite men jag vill ge et...   18-12-2009, 10:04
          herkules   sista månaden har det inte varit ett dugg segt, ja...   18-12-2009, 14:04
          Peztis   Har under det året jag varit med här på Odla aldri...   18-12-2009, 18:15
          Hej igen   Har aldrig märkt av nån seghet ... kör med IE.   18-12-2009, 21:40
          smuleborg   Har aldrig märkt av nån seghet ... kör med IE. Ja...   22-12-2009, 21:54
          smuleborg   En vecka har gått, ingen respons på respons från O...   22-12-2009, 23:10
          *Stintan*   Jag har i stort sett aldrig haft några problem med...   29-12-2009, 15:10

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 02:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon