CITAT (smuleborg @ 16-12-2009, 20:21)

Tanken är god, men jag tycker att Odla.se och dess forum ska funka för IE-användare (och för andra webbläsare). Användarvänlighet, eller vad man nu ska kalla det, är A och O om man ser till kunden/målgruppen. De flesta kör PC/IE. Att begära att kunden/användaren ska byta webbläsare är, som jag ser det, att köra huvudet i sanden. Men, som sagt, tanken är god.
Jag har själv inte märkt någon tröghet sedan jag bytte till Mac/Safari. På kontoret använder vi PC/IE, det är bitvis mycket trögt (inte för att jag är inne ofta, men...).
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 16-12-2009, 23:02)

Håller med smuleborg - jag är ingen datornörd som kan fixa ny webläsare "lätt som en plätt". Säkert skulle nåt annat lokalt problem dyka upp isåfall som jag inte kan hantera.....
Nä, enklast att allt får vara som det är!
Jag har inga problem med "seghet" nån annanstans än just här på Odla och tack & lov var det länge sen nu.
Det är självklart för mig att den mest använda webläsaren i hela världen även ska funka på Odla.
Dessutom tror jag inte att det är webläsaren som är problemet, men det där har det snackats om i så många långa trådar, så jag ska vara tyst nu!
Fantastiskt kul att se dig på forumet, Göran!
Håller helt med om detta, det är inte hos användarna problemet ligger, det är hos odla.
Jag kan inte tycka att det är rimligt att jag ska byta webbläsare för att odla ska bli snabbare. ALLTING annat fungerar ypperligt med mitt IE, varför ska jag då behöva byta till firefox, för att bara Odla segar?
Odla har fungerat till och från under hösten för mig, vissa dagar/kvällar har jag lagt ner det helt, det har inte gått att vänta på att sidan ska laddas. Andra kvällar så har det gått undan som sjutton att ladda upp sidorna. Och detta gäller bara odla, återigen, bara Odla.
En tanke...alla dessa medlemsregistreringar som bara spottar ut spam, kan inte de sega ner systemet? För så vitt jag ser, så tas ju dess sällan bort som medlemmar, man kan ju se samma "medlem" skicka samma porrspam 1 vecka senare....bara en tanke....
Jag tänker inte byta bara för att odla ska sluta sega, Jag gör inte om mej efters odlas forum. Då hoppar jag hellre av forumet.
Redigerat av Monaxe: 26-12-2009, 07:36