Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill ha växthus
          Eva i Höga
          Inlägg 24-12-2009, 18:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Läser ofta i just den här tråden och snart blir jag galen om jag inte får tag i ett växthus (har inte råd att köpa nytt). Finns det ingen här i göteborgstrakten som har ett begagnat växthus - eller vet någon som vill sälja till mig? crying.gif

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anja Danmark
          Inlägg 26-12-2009, 21:36
          Länk hit: #2

Gäster

Så dyrt behøver det ikke være at sætte drivhus op.

Man kan i første omgang bare støbe (gjuta) nogle punkter til at sætte drivhusrammen fast på og dyrke direkte i jorden derinde. Man kan evt. dyrke i plantesække, som ligger direkte på jorden - evt. skære nogle huller i bunden, så rødderne kan finde ud. På den måde mister man ikke så meget dyrkningshøjde som med kapillærkasser, og planterne har godt af at kunne hente næringsstoffer i havejorden.

Så kan man altid grave ud til fliser på noget af området - eller det hele - når man har råd til det. Det er lidt mere besværligt på den måde, men jeg synes, at det er bedre end at skulle vente med hele drivhusprojektet...

Før jeg fik mit nye drivhus sidste år, har jeg i 20 år dyrket masser af tomater og andet godt i et lille drivhus på 8 m2, som bare stod direkte på jorden, så det er ikke strengt nødvendigt at gøre så meget ud af det.

mvh
          Anja

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon