CITAT (Eva-Helene @ 27-12-2009, 21:40)

Det låter som att du bör ta kontakt med Patientombudsmannen!
Fy för den lede att något sådant kan hända
Jag håller tummarna för att du får tag i någon som kan tala om för dig hur du ska gå till väga!

Jo du. Under helger lämnas patienterna helt i sköterskornas vård. Endast livshotande tillstånd tillkallas läkare från akuten. Att riskera att sätta i halsen för att man inte klarar att kräkas själv är inte ett livshotande tillstånd förrän det inträffar. Tills det sker är det en kalkylerad risk.
Det finns inga ordinarie läkare tillgängliga förrän efter kockan nio i morgon.
Tills dess är han i sköterskornas vård och det är sköterskor som inte ens en gång läser hans journaler. Mitt barn var återigen i kväll kallat för knarkare och påstods ha abstinenssymtom. För höge farao han har legat på sjukhus fem veckor nu och varit medvetslös större delan av tiden.Hur sjutton skulle han kunna knarka då? Han har dessutom ett annant laboratorieintyg som säger att han inte tagit påstådda substanser. Han har fått en smäll i huvet men har inte behandlats för att man själv på sjukhuset förväxlat proverna med en annan patient och betraktat honom som full i stället för att röntga huvet.
Och nu läser man inte en gång de jävla journalerna från annat sjukhus utan försöker lugna de idiotiska föräldrarna som sett sin son vara nära döden ett antal gånger se sista månaderna. Allt för utebliven eller inkompetent vård.
Det finns rutiner för sånt här sa den manliga sköterskan. Han får Catapresan och det brukar man ge morfinister vid avtändningen.
Fy fan säger jag bara