Jag har två bröder från samma kull som är födda här hemma hos oss. De är 12½ år och den ena är som en katt "ska" vara men den andra var skygg fram tills för ca 5 år sedan. Det kunde gå ett par dagar utan att vi ens såg honom och då bor vi på 58 kvadrat. Däremot är han mycket ihop med brorsan, så dem emellan går det bra. Sen helt plötsligt en dag kunde han gå fram till våra gäster och hälsa, men fortfarande inte till oss. Det blev i alla fall bättre med tiden och nu är han helt genomjobbig istället. Har aldrig varit med om en så kelen katt, jag borde försöka filma honom vid tillfälle. Sätter man ett finger i sidan på han så gör han en kullerbytta eller kastar sig helt handlöst på golvet. På kvällen när jag lägger mig och läser har han sin riktiga mysstund och gör kullerbyttor i sängen och kastar sig omkring på mig, gärna i ansiktet. I o m att han är rätt "hårdhänt" så har näsblod uppstått både en och två gånger på stackars mig. Han har också helt nyligen börjat jama. Eller det är synd att kalla det jama för det låter som när katter lockar på småfåglar, om ni hört det någon gång. Brorsan hans kan inte heller jama utan det kommer något rossligt pip ibland bara.
Så helt omöjligt är det inte att tösen kommer ändra sig. Tycker absolut ni ska sterilisera henne och se om det blir bättre.
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|