Cilla... det där med silvertejp har jag också testat. fast hade nog köpt någon dålig variant av den... för när våren kom och den skulle bort igen så satt det så mycket klisterrester kvar att jag var tvungen att bensinbehandla... luktade mack länge i hela huset...
tack gode gud för raggsockor! trevliga vänner som sitter på mest hela vintrarna... kul att det är andra som också sover med dem...
stan eller inte... norrland eller stockholm... hmm...
själv uppfödd stockholmare, flyttade ut i skogen för två och ett halvt år sedan... höll på att spy när jag klev ur bilen när jag kom fram, luktade så mycket äpple som jag aldrig känt i hela mitt liv... var juh van med avgaser och sånt som jag faktiskt gillade. fast nu är det annat... ha ha, skottar hönsskit utan att ens få hulkar nuförtiden...
stockholm... har ju faktiskt en klar fördel när man är yngre också... närheten till Arlanda som är utgångspunkt när man ska flyglifta, både nationellt som längre. som ung brukade jag och mina vänner åka ut till arlanda för att lifta till ställen vi inte besökt. kom till luleå en gång och blev på kvällen utskällda av någon lokalbo för att vi stockholmare inte vara tacksamma för att de byggde ut alla sina forsar och sånt så vi stockholmare skulle få vår elström. det är nog den enda norromstockholmbon jag pratat med IRL... ska nog se honom som ett undantag kanske...
växter som fröfryser inomhus... mmmm... känner igen det från vissa rum... fast jag kom på den yppeliga idén att ha palmliljor i fönstren...yucca filannågonting... ser sjyst ut och tål ju kylan bra.
nu har jag kommit upp till 11.9 grader... en bit kvar till de önskade 20...
tjong så länge...
--------------------
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
|